Wednesday, August 16, 2006

Glenndex

Många ställer sig själva, och mig, frågan om det verkligen är så att det bor fler Glenn i Göteborg än i resten av Sverige? Detta är en fråga som jag självfallet känner att jag vill utforska, och använder mig av min gamla hjälpreda för att få fram följande sammanställning.

Antal privatpersoner i Göteborg med namnet Glenn: 381 st .
Antal företag i Göteborg som har med namnet Glenn: 3 st .

Antal privatspersoner i Stockholm med namnet Glenn: 155 st.
Antal företag i Stockholm som har med namnet Glenn: 5 st.

Antal privatpersoner i Malmö med namnet Glenn: 84 st.
Antal företag i Malmö som har med namnet Glenn: 1 st.

Antal privatpersoner i Sundsvall med namnet Glenn: 43 st.
Antal företag i Sundsvall som har med namnet Glenn: 0 st.

Så, utan att ge mig i kast med några uträkningar om hur många personer som bor på respektive ort kan jag dra slutsatsen att namnet Glenn är vanligare i Göteborg än annorstädes.

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Vet inte riktigt om antalet "Glennar" stämmer såsom du räknat. Använder du hitta.se så får du ju upp samma Glenn flera gånger om denne t.ex. är registrerad med både mobiltelefon och hemmatelefon och kanske även en extra mobiltelefon.

Använd istället www.smsupplysning.se för rätt statistik

1:12 AM  
Anonymous Anonymous said...

Hej "anonym".
Du har helt rätt i att detta inte är den absolut mest korrekta siffran. Dock bör man ta i beaktande att antalet "dubbelkörningar" mellan mobil och hemmatelefon troligtvis är likadan oavsett vilken ort vi talar om. Med andra ord tror jag ändå att man kan konstatera att namnet Glenn är vanligare i Göteborg än i de andra städerna, även om det faktiska antalet kan vara både lägre och högre.

Angående din länk så saknar jag resurser att betala för den tjänsten. Men tack för tipset.

6:59 AM  
Anonymous Anonymous said...

Hej igen. Ja det var en betalsida som jag länkade till. Dock kan man fortfarande se hur många "Glennar" det finns i landet helt gratis. Men hursomhelst så kan jag helt klart hålla med om att det finns mer "Glennar" i Göteborg än övriga landet!

5:35 AM  

Post a Comment

<< Home